I 25 år har god kvalitet och tidlös design varit Daily Sports kärnvärden. Nu introducerar Daily Sports Conscious Golf, deras första hållbara tema.
Mer än 50% av alla kläder som görs världen över bränns eller slängs inom ett år.
Daily Sports har alltid haft kvalitet och tidlös design nära hjärtat. De var medvetna om vilka effekter klädindustrin har på miljön och omgivningen. Därför har de tagit fram Conscious Golf, en del i vårkollektionen 2020 där plaggen förutom feminina snitt och tyger med härlig struktur även är hållbarhethetsmärkta.
– Vårt mål är att ha 100% av våra outdoor kläderna och minst 50% av golfkläderna hållbarhetsmärkta år 2025. Det är också extremt viktigt för oss att det är bra förhållanden i fabrikerna så det jobbar vi med hela tiden, säger Ulrika Skoghag VD på Daily Sports.
Daily Sports har ett etablerat samarbete med Amfori BSCI för att förbättra sociala prestationer
i sin leveranskedja. Det här är företagets första större steg mot att bli ett hållbart företag.
– Den bästa miljöinsatsen som du kan göra när vi pratar kläder och hållbarhet, är att
förlänga klädernas liv. Så vädra dem istället för att tvätta och tvätta i lägre temperaturer.
Och tänk Slow Fashion, ha färre plagg av bättre kvalitet för miljöns skull, säger Ulrika Skoghag VD på Daily Sports.