Retail Experience Live skapar branschens ledande mötesplats för detaljhandelns alla aktörer.
När mässan går av stapeln den 8 september 2020 står en av retailvärldens största personligheter, Matt Britton, på scen som keynote speaker och inspiratör.
Matt Britton är en av branschens mest namnkunniga experter inom framtidens konsumentbeteende och köpmönster. Med stor precision, karisma och utpräglad pedagogik identifierar han de utmaningar handeln står inför när det gäller att möta framtida generationers drivkrafter och behov. Han delar med sig av sina insikter och teorier, samt ger handfasta råd om hur vi ställer om och framtidssäkrar detaljhandelsbranschen. Hur vi skapar hållbara strategier och hur vi utformar framtidens varor och tjänster för att svara upp mot kommande generationers krav och förväntningar.
Som ledande expert på ”Millennials” och den konsumentkultur den nya generationen kommer föra med sig har Matt Britton en unik förmåga att koppla samman nya köpbeteenden med morgondagens affärstrender.
– Det känns såklart otroligt roligt att kunna erbjuda våra deltagare och besökare möjlighet att inspireras av en av branschens största stjärnor inom konsumentbeteende och framtida handelstrender. Vi har alla mycket att lära av Matt Britton, då hans teorier bygger på genuin kunskap om människorna bakom siffrorna, säger Lise Backby Moberg från EasyFairs Nordic, arrangör av Retail Experience Live.
Retail Experience Live tar plats på Kistamässan den 8–9 september 2020. Mässan är en av de mest unika mötesplatserna i detaljhandelsbranschen och man vässar nu ambitionsnivån ytterligare för att stärka sin position som Skandinaviens mest heltäckande och moderna mässa. Med fyra viktiga områden i fokus – Retail Tech, Instore Design, Retail Support, och Marketing & Brands – sammanfattar man branschens framtida behov, utmaningar, innovationer och villkor.