Den 5 april öppnades dörrarna till The Lobby – ett showroom och en testplattform för framtidens handel där retailers får möjlighet att testa framtida produkter och affärsmodeller i en fysisk miljö.
AMF Fastigheter, som ligger bakom konceptet, liknar The Lobby vid ett livsstilsmagasin som ständigt byter innehåll och utvecklas, vilket möjliggörs genom att låta olika aktörer och varumärken hyra in sig i ytan på korttidskontrakt. På The Lobby erbjuds även möjligheten för aktörer att ha event. I och med The Lobby skapas en plats i Stockholm City där framtidens upplevelse kan testas och utvecklas. Lexter är The Lobbys ljud- och doftpartner.
Alla allmänytor på The Lobby har utrustats med högkvalitativ ljudteknik med användarvänlig förvaltning. Ljudinnehållet är audio brandat och handplockat för The Lobby och ligger i absolut framkant.
Lexter har lagt stor vikt vid funktionsdesignen av ljudsystemet och skapat flera ljudzoner med möjlighet att spela i olika kombinationer. Därmed har det skapats en flexibel ljudmiljö som är lätt att anpassa efter en föränderlig miljö som The Lobby.
I ytan finns även ett antal speciella ljudupplevelser. Känslan i provrummet kan besökaren själv förändra genom att välja mellan ett antal olika scenarier på en panel: Early morning, Dinner, At Work eller Outdoors. Här är ljudet från Lexter synkroniserat med belysningen från Fagerhult för att besökaren ska kunna prova i en miljö som ger en glimt av verkligheten och med den rätta stämningen. Besökaren kan även dansa disco på en av The Lobbys wc. Med hjälp av en låstrigger spelas disco där inne i takt till de snurrande discokulorna i taket.
Högkvalitativ doft och doftteknik har placerats på noga utvalda platser på The Lobby för att skapa ytterligare en dimension till upplevelsen.