Onsdagen den 30 januari vann Di Luca & Di Lucas webbplats zeta.nu årets bästa webbplats 2019, inom kategorin “Information och service”.
Tävlingen utgår ifrån Sveriges största webbplatsundersökning, utförd av Web Service Award, med svar från över 147 000 respondenter.
“Årets vinnare har lyckats tillgodose sina besökares skiftande krav och behov. Alla vinnare är exempel på när utveckling utgått från besökarnas bästa. De är tilltalande, lätta att navigera, informativa och bäst av allt – anpassade att möta besökaren på bästa tänkbara sätt på den plattform som besökaren valt”, säger Pierre Du Rietz, VD för Web Service Award.
– Det vi är mest stolta över är det glädjande resultatet att så många konsumenter hittar matinspiration och tycker att de har nytta av zeta.nu säger Susanna Hedengren, digitalt ansvarig på Di Luca & Di Luca AB.
Nästan 70 procent av besöken till Zeta.nu sker via mobilen och Susanna Hedengren fortsätter.
– Vi kommer under 2019 fortsätta att förbättra upplevelsen i mobilen. Vi behöver bli enklare och tydligare där.
– Man får aldrig vara nöjd – konkurrensen gör att man hela tiden måste förbättra sig och lyckas göra det med konsumentnyttan i fokus. Det gäller särskilt så här i ett familjeföretag med en eldsjäl som grundare. Fernando Di Luca är 82 år men fortfarande aktiv, han är flera dagar i veckan på kontoret. Det är roligt att se och inspirerar oss andra att hela tiden fortsätta att utvecklas.
Web Service Award har sedan år 2000 utsett Sveriges bästa webbplatser utifrån omfattande undersökningar. Den årliga undersökningen mäter vilka webbplatser svenskarna är nöjdast med och sammanställs av en expertjury. Årets vinnare tillkännagavs på WSA-galan den 30 januari 2019.
Zeta.nu är vinnare i den största kategorin Information & service med motiveringen:
”Webbplatsen är mycket användarvänlig och smakfull. Den innehåller en rad smarta funktioner som underlättar för besökarna. Sajten har sin målgrupp i fokus och ger en hög nytta på ett inspirerande sätt både via dator och mobilt.”