E-handelsleverantören Vendre som under många år varit en doldis i branschen växlar nu upp tempot.
Under senaste året har plattformen omarbetats för att gå att skala även mot större butiker och lanserar idag tillsammans med Sveriges största klockkedja Ur&Penn den nya lösningen på marknaden.
“Det är otroligt roligt att få visa upp vår e-handelsplattform mot ett nytt segment kunder. Vi jobbar klassiskt mycket B2B men har en fantastisk lösning även för B2C och Brands vilket vårt samarbete med Ur&Penn” bekräftar, berättar VD & Grundare Karl Kihlbom
I det första steget lanserade Vendre ett uppdaterat B2B lösning som valts av flera stora bolag, bland annat bolag inom båda koncernerna Axfood och Martin & Servera samt Order Nordic med stort robotlager utanför Helsingborg.
Nu går man vidare och lanserar den uppdaterade lösningen för B2C och kan då direkt visa upp lösningen tillsammans med den största kund Vendre hittills lanserat. Men det är bara början.
Systemet har aldrig haft några begränsningar för större bolag, men vi har inte riktigt visat upp vad Vendre går för. Vi ser att Covid-krisen har accelererat efterfrågan på en standardiserad och snabbjobbad plattform men som kan anpassas när behoven förändras längre fram. Så det fokuserar vi på nu och hoppas snart kunna visa upp fler fina varumärken som väljer Vendre fortsätter Karl.