2021 utsågs Vendre, med sin populära plattform för B2B e-handel, till ett av Sveriges snabbast växande bolag.
Som en del i den fortsätta tillväxtresan ingår de nu ett partnerskap med sin första implementationspartner, Spot On.
“Partnerskapet möjliggör dels att vi kan fokusera ännu mer på vår produkt, och därmed bygga den bästa möjliga plattformen för våra kunder. Samtidigt som våra kunder nu kan erbjudas experthjälp från konsulterna på Spot On”, berättar Erik Brandt, Head of Growth på Vendre.
“Det nya partnerskapet öppnar upp för en ökad tillströmning av nya B2B bolag på plattformen och således fortsatt tillväxt för Vendre. Vårt mål är att bli störst i Norden när det kommer till B2B e-handel”, avslutar Erik Brandt.
Spot On ser partnerskapet som en unik möjlighet att kunna erbjuda sina kunder en B2B plattform med hög funktionalitet till konkurrenskraftig kostnadsbild och där de tillsammans med Vendre kan erbjuda en snabb time to market.
”Funktionaliteten man får från start med Vendre kombinerat med möjligheten för oss som lösningskonsulter att bygga ut lösningen gör att vi känner oss väldigt trygga med att rekommendera plattformen till potentiella kunder. Vendre har en genomtänkt och effektiv process i allt från att sälja in sin plattform till att samla in material och underlag för projektet och sedan utbilda kunden” berättar Tommy Svenningsson, Consultant manager på Spot On.
Vendre och Spot On har redan påbörjat sitt första gemensamma projekt. Tommy Svenningsson beskriver samarbetet som effektivt och med en kort time-to-market
“Vägen fram till en första e-handel blir väldigt kort och kostnadseffektiv med Vendre som plattform vilket passar extra bra i de fall man vill börja någonstans och sedan jobba iterativt med att ta sin e-handel vidare till nya nivåer. Min upplevelse är att Vendre driver sina projekt väldigt proffsigt och arbetar efter en välbeprövad mall.”