Bonum Mane AB och dess varumärke Volutz tar nu plats i Tele2s samtliga butiker runt om i landet med start i slutet av februari.
Detta innebär att konsumenterna kommer hitta laddprodukter med hög funktionalitet, prestanda och kvalitet i kombination med en tydlig hållbarhetsagenda hos Tele2.
Bonum Mane AB har en tydlig målsättning att etablera varumärket Volutz på en global premiummarknad för hållbart producerade laddtillbehör med start på den nordiska marknaden.
I dag säljer Volutz stora volymer Online på en rad olika marknader runt om i världen. En partner som Tele2 innebär att Volutz får en möjlighet att ta plats i retail och nå ett prioriterat kundsegment som förväntar sig god prestanda och hållbarhet.
”Vi är väldigt glada över att kunna komma igång i Norden med start hos Tele2, som är pionjärer gällande kundnytta och kundfokus. Volutz är fortfarande ett nytt varumärke i Sverige och Norden men har funnits i Europa, USA och Asien i några år”, säger Rabih AL Malla, vd på Bonum Mane AB.
I ett första läge så kommer Tele2 att sälja Volutz laddningskablar av serien ArmorCord som är en premiumkabel i olika längder och färger som kommer med livstidsgaranti.
”Vår story är annorlunda än många av våra kollegor. Våra kablar är inspirerade direkt av våra kunder, tech communities och ingenjörer från hela världen. Vi har kunnat omsätta feedback fortlöpande i våra produktioner under en 7-årsperiod. Vi är premium på riktigt och därför erbjuder vi livstidsgaranti på ArmorCord serien samtidigt som vi bibehåller en schysst prissättning”, säger Rabih AL Malla och fortsätter.
”Fuskkablar med kort livslängd är ett klimatproblem som belastar miljön i en väldigt hög utsträckning. Idag behöver de flesta av oss mer än en laddkabel, för hemmet, bilen och arbetet mm varför det är viktigt att hålla en så låg omsättningshastighet som möjligt hos konsumenter och här gör våra kablar skillnad”, avslutar Rabih Al Malla.