Swish, med sina 6,7 miljoner användare, är en alltmer efterfrågad betallösning inom e-handel och framför allt föredrar den yngre målgruppen Swish framför andra alternativ.
I Viskan e-handelsplattform finns nu Swish tillgänglig för e-handlare som vill addera denna betallösning.
Bland alla betalningslösningar som finns på marknaden idag, kan det vara en utmaning att veta vilka alternativ som är mest kostnadseffektiva och intressanta för din målgrupp.
Swish har ett starkt fäste bland svenska konsumenter, inte minst i den yngre målgruppen. Av sina 6,7 miljoner användare, uppger 39% av användarna i åldrarna 18-24 att de föredrar att använda Swish när de shoppar online.
Betalningsprocessen är ett viktigt steg när det kommer till att konvertera besökaren till en betalande kund och att tappa kunden här är kostsamt, då du redan investerat mycket på att få besökaren dit. Att kunna erbjuda en av de mest aktuella betalningslösningarna på marknaden i e-handelsplattformen, ser Viskan som en självklarhet.
Fördelar med att erbjuda Swish som betalningslösning på e-handel
- Friktionsfri betalning
- Kunden behöver inte använda betalkort
- Ökad konverteringsgrad
- Pengarna förs över direkt till företagskontot
- Ett av de mest betrodda varumärkena i Sverige
Samarbeten kommer att möjliggöra Swish över landsgränser i framtiden
Swish är en av de betallösningar som ingår i organisationen EMPSA (European Mobile Payment Systems Association), som innebär att möjligheterna att “swisha” i flera länder i Europa snart kommer vara möjligt.
Enkel implementering
Nu kan Viskan enkelt och smidigt implementera Swish till de kunder som vill addera denna betallösning för sin e-handel.
– Swish har blivit en del av vår vardag och att “swisha” förknippar vi med att snabbt, smidigt och säkert skicka eller ta emot pengar. Lika snabbt och smidigt är det nu att komma igång med Swish hos Viskan eftersom allt är förberett i e-handelsplattformen, säger Kristian Erlén, Key Account Manager på Viskan.