Jula har under årets stora event, Power Big Meet på Hovby flygplats utanför Lidköping, testat ett nytt koncept, en helt ny Pop-up Store.
– Det har varit helt perfekt för oss. En härlig plats att möta kunden på, säger Ida Pettersson, Marknadschef på Jula Sverige AB.
Julas närvaro på årets Power Big Meet har varit en positiv överraskning för många av besökarna.
– Man kan säga att många blivit positivt förvånade att se oss på Power Big Meet. Men kundkontakten har varit fantastisk, de har tagit sig tid att komma in till oss både för att handla och samtala, säger Ida Pettersson.
I Pop-up Store finns ett urval av Julas breda sortiment.
– Vi kan konstatera att vi till stor del prickat rätt i de sortiment som kunderna behöver på ett event som Power Big Meet. Det handlar mycket om produkter som solstolar, pallar, grillar, kepsar, presenningar, m.m. Om kunden vill ha något utöver det som finns i Pop-up Store så går det att beställa och då har vi det på plats dagen efter (Click & Collect), säger Ida Pettersson.
Julas hemmaplan
Med tusentals besökare till Power Big Meet blir det samtidigt en utmaning att hela tiden fylla upp Pop-up Store.
– Vi har goda förutsättningar, detta är Julas hemmaplan med närhet till Julas centrallager i Skara, ett av världens största i sitt slag, säger Kari Koivisto, VD Jula Sverige AB.
Tidigare i år startade Jula upp en helt ny e-handel. Att Jula nu också finns på årets Power Big Meet är en del i den övergripande strategin att alltid försöka möta kunden där kunden är.
– Vi visste sedan tidigare att Power Big Meet lockar våra kunder, här finns goda förutsättningar att stärka relationen. Det känns också kul att vara tidigt ute med Pop-up Store som en av de första aktörerna i vår bransch, säger Kari Koivisto.