Den 9 april tillträder Stefano Crozzoli vd-rollen på Pulsen Retail.
Stefano har bred erfarenhet inom retailbranschen, bland annat som COO på Jetshop, och ser att Pulsen Retail har en viktig roll att spela i branschens förändringsresa.
Pulsen Retail är ett bolag inom Pulsenkoncernen som levererar system och kompetens inom detaljhandel och e-handel. Bolagets lösning Harmoney används idag av kunder som Hööks, Gudrun Sjödén och Nelly. Bolaget är med och utvecklar retailbranschen genom egna satsningar som Rapid Innovation Camp.
– Jag är mycket nöjd med rekryteringen av Stefano. Han har stor erfarenhet inom retail, men är också entreprenöriell, affärsmässig och en god ledare. Jag ser att han kommer passa mycket bra in hos Pulsen Retail som är i början av en fantastisk utvecklingsresa, säger Jonus Bartholdson, koncernchef på Pulsen.
Stefano Crozzoli kommer närmast från de egna bolagen MProfile och Testagram, men har med sig en bred bakgrund från retailbranschen, bland annat som COO och delägare i e-handelsföretaget Jetshop. Grundare av Nordens största årliga e-handelseventet Scandinavian e-Business Camp i Göteborg.
– Retailbolag står fortsatt inför utmaningar kring att koppla ihop fysisk och digital handel och därmed kunna bygga en tydligare, starkare, och mer attraktiv kommunikationsplattform mot konsumenten. Det finns ett stort behov i hela branschen av den kompetens som finns inom Pulsen, säger Stefano Crozzoli inför starten på Pulsen Retail och fortsätter:
– Det som är extra intressant inom Pulsen Retail är att det finns en affärssystemsmotor som funkar väldigt bra hos flera av retailbolagen. Kombinationen av hög kompetens inom såväl teknik som retail gör att bolaget är och kommer vara en viktig aktör i branschen. Därför har Pulsen Retail en mycket spännande roll på marknaden och jag ser fram emot att sätta mig in i det tillsammans med mina duktiga medarbetare på bolaget.