Kolsyremaskinstillverkaren och underhållningsikonen Snoop Dogg har idag lanserat en ny julkampanj i en kraftfull miljö och med starkt budskap.
Filmen blinkar till faktumet att familjesemestrar och stora planer ställts in och istället ersätts med en hemmajul där fokus vilar på att njuta av de små men meningsfulla sakerna.
SodaStream presenterade idag sin julkampanj för 2020 med fokus på att “njuta av de små meningsfulla sakerna.” Den största SodaStream-globala kampanjen hittills innehåller hiphoplegenden Snoop Dogg som uppmuntrar människor att fokusera på de små men viktiga sakerna i livet ännu mer så här under kommande högtider. Kampanjen fokuserar på människor och omfamnar säsongens magi.
Som alltid levererar SodaStream också sitt miljöbudskap när Snoop får sällskap av en animerad havssköldpadda för att uppmana människor att göra den lilla förändringen i sin vardag att återanvända mer eftersom det för en stor inverkan till att hjälpa vår planet. En SodaStream-flaska som kan återanvändas kan spara upp till hundratals plastflaskor.
Kampanjen förmedlar dessa viktiga budskap på SodaStreams klassiska lättsamma sätt och använder superstjärnan Snoop Dogg för att fokusera på de “små sakerna” som att baka pepparkakor med familjen.
Den uppskattade regissören Jake Szymanski regisserade videon, helt i linje med företagets lekfulla ton och stil. Szymanskis tidigare bedrifter inkluderar “Mike and Dave Need Wedding Dates,” The Package”, flera kortfiler för ”Funny or Die” och “Saturday Night Live” samt senast en Forrest Fenn-inspirerad actionkomedi för Studio 8.