Arbetet med att sudda ut gränserna mellan fysisk butik och e-handel samt bidra till en enhetlig, inspirerande köpupplevelse gav utdelning då Scorett tog hem titeln som Årets Omnikanal under årets upplaga av Habit Modegalan, som hölls på Operaterassen i Stockholm under torsdagskvällen.
Spänningen var på topp under årets Habit Modegalan när finalisterna tillika modeaktörerna Scorett, sportkedjan Stadium och modevarumärket Joy konkurrerade om kategorin Årets Omnikanal under torsdagskvällen. Baserat på sitt ambitiösa omnikanal-strategiarbete, som utgår från att skapa en enhetlig och inspirerande kundupplevelse oavsett fysisk eller digital köpkanal, tillfredsställde Scorett juryn på samtliga bedömningspunkter och kammade därmed hem vinsten utifrån motiveringen:
” – Där kunden är, där är också årets vinnare: På shoppingrundans A-läge, via den användarvänliga webbshopen och genom snabba köpklicksfrestelser på Instagram och Facebook. Varje kanal fyller sitt syfte, men sömlösheten är lika smidig som exemplarisk. Här är kunden kung, service honnörsord och kanalval en ickefråga.”
Förutom omnikanalerbjudandet belystes även det faktum att kundservice står högt på Scoretts agenda, där man har som målsättning att fortsätta utöka sin service, kundtjänst och logistik.