I en ny varumärkeskampanj vill Samsung Electronics Nordic visa hur deras innovativa och breda produktutbud kan förenkla människors vardag, till och med de riktigt dåliga dagarna.
Kampanjen Make Monday’s better är framtagen tillsammans med BBDO Nordics.
Samsung är det innovationsdrivna företaget som finns till för att göra livet enklare, roligare, vackrare och bättre genom smart teknik. Det kan vara så enkelt som att ha en lucka i luckan för tvätt du glömt stoppa in, till TV-apparater du kan ha utomhus.
Nu lanserar Samsung Electronics Nordic varumärkeskampanjen Make Life Better som illustrerar hur Samsungs lösningar och produkter, samarbetar med varandra och kan göra vardagen enklare. Den första delen i kampanjkonceptet är kampanjfilmen Make Monday’s better, där Samsung vill förbättra den ökända måndagen genom att belysa situationer där Samsungs produkter kan underlätta morgonrutinen och ge en friktionsfri start på veckan.
– Vi vill få fler att förstå hur man med hjälp av Samsungs produkter kan få en bättre och enklare vardag, oavsett om det är med en mobil, en TV, en smartklocka eller ett kylskåp. Det är sällan vi visar hela vår produktportfölj och fördelarna när produkterna interagerar med varandra. I den här kampanjen får måndagen bli en symbol för det onödigt tråkiga i livet, som genom innovativa produkter enkelt kan bli så mycket härligare, förklarar Jenny Fisher-Toivo, Marketing Director CE & Corporate på Samsung Electronics Nordic.
Varumärkeskonceptet och idén Make Monday’s Better är framtagen av BBDO Nordics. Filmen, som kommer gå i sociala medier i hela Norden, är producerad av produktionsbolaget Diktator.
– Bara galningar älskar måndagmorgnar, så är det bara. Det finns till och med ett ord på engelska – Mondayitis – som översätts löst till Måndagssjuka. För måndag morgon är någonstans den yttersta symbolen för när en krånglig vardag är som allra värst. Vi tog avstamp i den känslan för att visa att vardagslivet kan bli enklare med Samsungs smarta prylar. Så om Samsung hjälper dig tackla det, kommer de även kunna hjälpa dig tackla livet, säger kreatörerna Rasmus Tsardakas Renhuldt och Isaac Bonnier på BBDO Nordics.