Samsung lanserar jättekampanj för ett smidigt mobilskifte
Hem NYHETER Samsung lanserar jättekampanj för ett smidigt mobilskifte

Samsung lanserar jättekampanj för ett smidigt mobilskifte

Publicerat av: Redaktionen

Försäljningsdata visar att allt fler byter mellan mobila operativsystem och tillverkare vid valet av ny mobiltelefon.

Samsung Electronics Nordic lanserar därför en rad initiativ inför sommarens mobiluppgraderingperiod.

Bland nyheterna, som ska underlätta ett smidigt byte till en Samsung-telefon finns webbapplikationen iTest, Switch Center, Swithing hotlines, och Switching Kit.

– Vår data visar att sommaren är en fortsatt stark försäljningsperiod. Samtidigt vet vi genom kundundersökningar att allt fler är intresserade av en Samsungtelefon men inte riktigt vågar ta steget att byta. En anledning är osäkerhet kring vad som händer med alla kontakter, bilder och data som man har sparat på sin nuvarande telefon. Vi vill, genom kampanjen och flera hjälpmedel, sänka tröskeln och underlätta för dem som vill förändra sin mobilupplevelse, säger Sargon Demirdag, Nordic Marketing Director IM, Samsung Electronics Nordic.

Samsung lanserar jättekampanj för ett smidigt mobilskifte-Som världens största mobiltillverkare vet att vi kan det vi gör och att vi gör det väldigt bra. Men oavsett hur många utmärkelser våra mobiltelefoner vinner bland teknikexperter och medaljer våra skärmar, vårt gränssnitt, kameror och ekosystem får, så är det fortfarande kundupplevelsen som är avgörande. För att människor ska få en känsla för Samsung krävs det att de får uppleva och använda en Samsungtelefon i vardagen, fortsätter Sargon Demirdag.

Är man nyfiken på att testa en Samsung-mobil, utan att behöva köpa en, kan man prova webbapplikationen iTest (https://itest.digital/). I den kan användaren uppleva Samsungs mobila gränssnitt på sin befintliga telefon.

För de som beslutar sig att köpa en Samsungmobil öppnar Samsung upp ett Switching Center i sin upplevelsebutik i centrala Stockholm och Switching Hotlines som kunder kan besöka eller ringa för kontakt med en Samsung-expert och få direkt assistans och support att föra över kontakter, bilder, applikationer och data till sin nya telefon.

Utöver detta har Samsung Electronics Nordic producerat ett Switching Kit där all nödvändig teknik och information, med steg för steg instruktioner, finns tillgänglig för att användaren på egen hand enkelt ska kunna komma igång med sin nya Samsung-telefon.

Switching Center finns i Samsungs Experience Store på Kungsgatan 30 i Stockholm. Öppet måndag – fredag: 10-19, lördag: 10-17, söndag: 12-16

Switching Hotline är öppet måndag till Fredag 07:00 – 21:00 och lördag – söndag 08:00 – 17:00 och nås på följande nummer:

Sverige: 077-140 02 00
Danmark: 80 40 02 21
Finland: 0800 528475
Norge: 800 62 811

Relaterade Artiklar