Stora Coop Visby använder Samsungs senaste klocka, Galaxy Watch 4 för att snabbt få ut information till medarbetarna.
Genom att optimera arbetet för personalen i butiken innebär det snabbare service för kunderna och på sikt ökad kundlojalitet och ökade intäkter för butiken.
Stora Coop Visby och Turnpike är initiativtagare och i lösningen använder man Samsung Galaxy Watch 4 för att effektivisera arbetet för medarbetarna. Med hjälp av klockan får man i realtid ut hjälpförfrågningar från såväl kunder som kollegor och möjligheten att koppla upp schemat. När medarbetarna löpande har koll på vad som ska göras och i vilken ordning, så ökar effektiviteten och därmed också möjligheten att ge kunderna ännu bättre service.
– Genom att kunna förse våra medarbetare på Stora Coop Visby med den senaste smarta tekniken, i form av Samsung Galaxy Watch 4 och Turnpike, kan vi idag erbjuda våra gotländska kunder snabbare och bättre service, samtidigt som vi förenklar arbetsdagen för våra medarbetare, säger Markus Wahlgren, stormarknadschef, Stora Coop Visby.
Samsung Galaxy Watch 4 är kopplade till Turnpikes SaaS-plattform för personalen och med hjälp av lösningen får medarbetarna individuella meddelanden om det till exempel behöver öppnas en extra kassa eller om en kund behöver hjälp i en del av butiken. När en notis skickas vibrerar klockan och det är lätt för medarbetarna att prioritera och effektivisera.
– Med hjälp av våra partners kan vi kombinera vårt arv och kunskap inom hårdvara med deras expertis inom mjukvara och skapa nytta med våra konsumentprodukter även för företagskunder. Stora Coop Visby med Galaxy Watch 4 är ett perfekt exempel på hur vi tillsammans med Turnpike skapar nya värden och användningsområden för våra produkter, säger Christian Kyllerman, affärsutvecklingschef B2B, Samsung Electronics Nordic.
Samarbetet mellan Samsung Nordics, Stora Coop Visby och Turnpike är ett första projekt som gett mersmak. Intresset är mycket stort och många butiker hör nu av sig och vill ha samma lösning för sin personal.
– Med Turnpikes lösning vet personalen alltid vad de ska göra och servicenivån går upp. Nöjdare personal och nöjdare kunder leder till ökad försäljning och lojalitet. Vi ser det som en ypperlig lösning för att optimera den dagliga verksamheten och för att ge det bästa till både kunder och personal, säger Carl-Johan Stålhammar, vd Coop Gotland och styrelsemedlem Coop Sverige.
För att ta reda på mer om hur Stora Coop Visby arbetar för att förbättra kund- och medarbetarresan med hjälp av Turnpike och Samsung Electronics Nordic, klicka här (video).