Den prisbelönta konsultbyrån Omniarch, som specialiserat sig på att agera partner för digital tillväxt, växte under 2021 runt 200% när omsättningen ökade från 14,6 miljoner kronor 2020 till hela 42,9 miljoner kronor för 2021.
De förändrade konsumentbeteendena under pandemin tillsammans med en redan pågående transformation och digitalisering bidrog till att både etablerade aktörer samt nykomlingar såg (och ser) värdet i att anlita en byrå som tillför metodik och know-how om hur framgångsrik e-handel bedrivs.
Bland Omniarchs kunder finns bl.a. Cellbes, Nelly, Nordiska Kompaniet, Hemköp, Åhléns, Happy Homes, Oscar Jacobsson, Peak Performance, Filmstaden och Babyworld.
– 2020 var ett omtumlande år för många, speciellt för konsultbranschen vilket även såklart påverkade Omniarch. Vi var under hela perioden övertygade kring vår positionering vilket mot slutet av 2020 visade sig helt rätt och det gav en väldigt bra hävstång till vår tillväxt under 2021. När vi nu summerar förra året är det med glädje och stolthet inför vad vi som team lyckats åstadkomma på relativt kort tid, Omniarch har snabbt blivit tongivande på den svenska konsultscenen inom e-handel och digital tillväxt, säger Pelle Pettersson, vd Omniarch AB.
En starkt bidragande orsak till att Omniarch kunnat växa så snabbt är, förutom ett välpositionerat erbjudande, bolagets förmåga att attrahera nya medarbetare. De som kliver ombord på tillväxtraketen Omniarch är både generalister och specialister, med det gemensamt att de ser värdet i modellen med kunskapsdelning, de tycker om att samarbeta med sina kollegor och aktivt bidra till att stärka företagskulturen.
– Vi står inför en fantastisk resa med Omniarch där vårt bolag har en unik position på marknaden både gentemot kunder och medarbetare. Det är något vi ska fortsätta värna och självklart utveckla vidare. Nu inför 2022 spänner vi bågen ytterligare och förväntar oss en rejäl tillväxttakt även under detta år. Vi har en välfylld rekryterings-pipe och dessutom en väntelista med kunder som vill jobba med oss, avslutar Pelle Pettersson, vd Omniarch AB.