myTaste möter en växande efterfrågan från konsumenter för mobila applikationer inom shoppingsegmentet och skapar samtidigt nya möjligheter för annonsörer att nå dem med riktade erbjudanden.
I och med det snabbt växande intresset för e-handel i Sverige vill fler och fler konsumenter ständigt vara uppdaterade kring erbjudanden och rabatter från e-handelsbutiker via sina smarttelefoner eller surfplattor.
Därför har myTastekoncernen gjort en satsning inom sitt shoppingsegment, Shopello, på flera nya appar som uppfyller konsumenternas mobila behov och gör jakten på rabattkoder och erbjudanden enklare.
Först ut av Shopellos nya appar är Kampanjjakt appen som nu finns tillgänglig både i Apple App Store och på Google Play.
Genom att ladda ner appen kan medvetna konsumenter följa sina favoritmärken och även få notiser när det kommer nya rabattkoder och kampanjer som passar just deras smak. Appen ger en möjlighet att skapa en egen feed baserad på valda intressen, samt följa kategorier och specifika butiker. Ett snabbare och effektivare användargränssnitt jämfört med webbsidan skapar ytterligare incitament att använda appen.
Inom kort kommer det också att dyka upp unika erbjudanden och rabattkoder från utvalda butiker i appen som inte finns tillgängliga någon annanstans och därmed skapa ytterligare värde för konsumenter.
– För oss är det självklart att finnas där kunderna är. Vi ser att många idag besöker våra webbplatser via en mobiltelefon. Det är extra kul att också kunna erbjuda de som upptäcker våra appar mervärde genom bland annat speciellt utvalda erbjudanden som inte finns någon annanstans. Det gör deras jakt på kampanjer ännu mer givande, säger Andereas Friis, medgrundare och COO, myTaste.
Under 2018 avser myTastekoncernen att lansera nya appar för de andra sajterna inom Shopellosegmentet där bland annat OutletAds i Sverige ingår.