MediaMarkt satsar på att ta ett helhetsgrepp om mobilmarknaden och kommer från och med den första februari att erbjuda sina kunder möjligheten att reparera spruckna mobilskärmar och byta batteri i samtliga varuhus.
Redan nu erbjuds tjänsterna i varuhusen i Länna, Högsbo och Gallerian i centrala Stockholm.
Satsningen på mobilreparationer är en del av MediaMarkts satsning på att erbjuda sina kunder ett antal olika tjänstelösningar både före, under och efter köp. I MediaMarkts varuhus i Gallerian, Högsbo och Länna erbjuds tjänsterna redan idag i samarbete med M-Care. I övriga varuhus kommer MediaMarkt att sköta tjänsterna i egen regi. Från och med den första februari kommer kunderna att kunna besöka samtliga varuhus och få hjälp med skärmbyte och batteribyte.
– I och med att vi använder våra mobiler mer och mer ökar också risken för att tappa dem i marken eller att batteriet laddas ur snabbare. Istället för att lägga en mobil med sprucken skärm eller uttjänt batteri i byrålådan kan man förlänga livstiden på den genom att laga den. Eller varför inte laga en som redan ligger i byrålådan, det kanske finns någon annan som kan få användning för den, säger Joel Gustafsson Head of Customer Service & Solutions, MediaMarkt Sverige.
Utöver batteribyte och byte av sprucken skärm kommer kunderna också att ha möjlighet att få hjälp med diagnostisering av mobilen. Ett diagnostiseringsverktyg möjliggör för kunden att hitta möjliga fel, men också ta reda på i vilket skick mobilen är innan en eventuell försäljning på andrahandsmarkanden.