Mavshack lanserar en ny mobil liveshoppingtjänst, Mavshack Mobile Live Shopping, som ger kunderna möjlighet att genomföra sina liveshoppingevent när de vill, hur ofta de vill och framförallt var de vill.
Den nya tjänsten som baseras på att kunderna använder smartphones vid inspelning är globalt skalbar och har samma funktionalitet som de tidigare studioproducerade liveshoppingeventen. Det finns dock en funktion som är helt ny, det är val av format för produktion. I den nya tjänsten kan kunden själv välja om de vill producera i liggande (4:3, TV/datoranpassat) eller stående (9:16, mobilanpassat) format. En intresseanmälan kan lämnas på följande sida: corporate.mavshack.com/mmls
Tjänsten baseras på ett abonnemang som kunderna tecknar vid start och är därmed en Software-as-a-Service. (SaaS-tjänst) Mavshack har även fortsatt att prioritera snabb time-to-market för kunderna och det innebär att kunden kan vara igång med liveshopping inom 30 minuter*, från att godkännande av avtal skett, om så önskas.