Mavshack Zellma har ingått avtal med e-handeln Matsmart om att producera och sända en serie liveshopping-avsnitt under våren.
Från mars till maj månad ska Zellma producera och distribuera totalt åtta program med olika inriktning och produkter.
Mavshack Zellmas VD Pål Burman ser fram mot att skapa ett underhållande och säljande program med Matsmart. ”Vi har shoppingplattformen och Europas största greenscreen, men det som kommer att ge tekniken innehåll och liv är manusarbetet, programledarna och samarbetet med Matsmart och deras reklambyrå,” säger Burman.
Innehåll, manus och koncept kommer tas fram av Zellma tillsammans med Matsmart och TBWA Stockholm. ”Liveshopping är ett spännande fenomen och vi ser fram emot att se hur detta kommer tas emot av våra följare och kunder”, säger Sofia Syrén, CMO på Matsmart.
Matsmart är en av de största och, enligt E-handelsbarometern, en av Sveriges mest populära e-handlare som grundades för att motverka att mängder med perfekt mat kastas. Hittills har Matsmarts kunder och leverantörer räddat över 21 000 ton mat. Matsmart är en snabbt växande e-handel, som idag finns på fyra europeiska marknader och omsatte 371 miljoner kronor under 2019.
Mavshack Zellma skapar professionell liveshopping där Zellma värdesätter kundernas varumärke lika högt som kunderna själva. Liveshoppingupplevelsen utgår från studioproduktion med broadcastkvalitet som distribueras via Mavshacks egenutvecklade streamingplattform. Mavshack distribuerar digitalt över hela världen och nu har Mavshack adderat möjligheten till liveshopping via streamingplattformen.