Litium vill underlätta för företag att växa sin digitala affär utan begränsningar och lanserar därför ett nytt koncept som vi kallar Litium Commerce Cloud.
Erbjudandet möjliggör snabb tillväxt för kunder inom både B2C och B2B genom dynamisk skalning och fokus på säljdrivande verktyg.
Litium Commerce Cloud innefattar en ny tillväxtbaserad affärsmodell tillsammans med en ny version av plattformen, Litium 8.
”I dagens föränderliga och utmanande verklighet är det viktigt att snabbt kunna anpassa sin digitala affär. Vi ser att våra kunder har behov av teknik och lösningar som gör att de snabbt kan skala upp och agera på nya affärsmöjligheter. De vill också ha en lösning som lätt och effektivt kan anpassas efter deras specifika behov. Litium Commerce Cloud är byggt för tillväxt. Dessutom är det en flexibel lösning som kan anpassas över tid allteftersom deras behov förändras”, säger Patrik Settlin som är vd på Litium.
Litium Commerce Cloud är en skalbar lösning som gör det lätt att växa både sitt utbud och gå in på nya geografiska marknader genom en teknik som lätt skalar upp och hjälper kunden nå sina affärsmål.
Den nya versionen av plattformen, Litium 8, innehåller många nya funktioner och verktyg. Till exempel en ny kampanjmotor för att driva försäljning, Litium Search samt Litium CDN (i samarbete med Fastly) för bättre prestanda och kundupplevelse. För att ytterligare underlätta integrationer med Litiums plattform lanseras nya API:er samt Litium Apps som är ett ramverk baserat på containerteknologi för att bygga appar med tilläggsfunktionalitet. Den flexibla affärsmodellen innebär att tekniken skalar automatiskt, samt en prissättning där kunden betalar för det de använder och den försäljning som genereras genom plattformen. Det nya kundprogrammet har fokus på att jobba nära och långsiktigt med kunden för att tillsammans ytterligare accelerera tillväxten genom analys av data och tjänster för kvalitetssäkring samt prestationsoptimering.