“Efter en inledande diskussion så brukar detaljhandeln inse att dom kanske inte har så bra koll på sina kunder som dom kunde haft med vår nya teknologi och mjukvara” säger Magnus Hansson (VD på BizLab) efter en presentation på Epicenter i Stockholm där BizLab har sin bas.
Ser man till sällanköpshandeln med en konvertering av sina besökare på kanske 15% så finns det en jättepotential att med hjälp av BizLabs mjukvara visa rätt budskap för rätt person.
Och på köpet får man marknadens bästa besöksräknare där man i realtid kan se kön och ålder på butikens kunder.
“Jag ser att den fysiska detaljhandeln efterfrågar mer och mer data för att möta e-handeln” fortsätter Magnus Hansson. Detta för att bli ännu mer relevant inom området retail media där butiken blir en mediakanal. Med bättre beslutsunderlag kan handeln fatta bättre beslut helt enkelt.
Den 19:e Augusti lanserade BizLab den senaste versionen och reaktionerna har varit väldigt positiva.” Med vårt affärsupplägg blir investeringen ganska låg vilket gör att även mindre detaljister ser möjligheten att ta nästa kliv vad gäller kunddata” avslutar Magnus Hansson.
Bizlab Analytics AB är ett svenskt techbolag. Företaget utvecklar en applikation som med hjälp av AI-teknik i digitala skärmar mäter och analyserar flöden av människor.