Gekås första designsamarbete med artisten och realitystjärnan Pernilla Wahlgren blev försäljningssuccé.
Torsdag 3 september lanseras den uppföljande höstkollektionen som säljs exklusivt i Skandinaviens största varuhus.
Modesamarbetet med Pernilla Wahlgren blev försäljningssuccé och Gekås kunder köpte plagg och accessoarer för drygt 10 miljoner kr under våren, trots lansering i coronatider. Torsdag 3 september släpps den uppföljande kollektionen med fokus på kvinnliga och kaxiga höst- och vinterkläder.
– Jag älskar höstmode generellt och tycker verkligen att den här kollektionen har blivit superhärlig. Färgerna är höstliga utan att vara murriga med inslag av gammalrosa, mörkgrönt och gult. Plaggen är lätta att mixa och matcha och de är snygga och sköna på samma gång, säger Pernilla.
Alexandra Andersson är inköpare på Gekås Ullared och ansvarig för samarbetet med Pernilla Wahlgren Design. Hon vet vad Gekås kunder gillar och ser fram emot den nya kollektionen.
– Efter vårens framgångar har vi jättehöga förväntningar. Och jag tror att den här kollektionen kommer att bli otroligt omtyckt av kunderna, säger Alexandra.
Höstens kollektion blir den andra som Pernilla Wahlgren designar exklusivt för Gekås Ullared. På varuhusets herravdelning väntar också en ny lansering. Samarbetet med fotbollslegendaren Glenn Strömberg fortsätter och i september släpps den fjärde herrmodekollektionen, även den exklusiv för Skandinaviens största varuhus.