Framtiden AB utökar IT-avdelningen med flera nya medarbetare för att utveckla rekryteringsprocessen och på sätt bli branschledande.
Framtiden har haft en stor tillväxt de senaste åren och strävar efter att ligga i framkant i utvecklingen.
– Vi vill förändra sättet som man söker jobb på. Genom att digitalisera processen kommer både kvalitén och smidigheten förbättras. På så sätt blir det enklare för både kandidater och kunder att hitta rätt jobb och medarbetare, säger Marcus Hökenklo, Framtidens VD och grundare.
Rekryterings- och bemanningsbranschen har i princip varit oförändrad i sättet företagen rekryterar, säljer in sina tjänster och hur kandidater söker jobb. Framtiden är nu redo att ta nästa steg i utvecklingen. Målsättningen är att det ska bli enklare för människor att hitta sina drömjobb. Företaget vill också kunna interagera mer med sina konsulter och kunder samt korta ner processen.
– Hela vår bransch är inne i en spännande utveckling just nu. Vi på Framtiden vill alltid vara i framkant och pionjärer inom det vi gör. Genom att förbättra processen vill vi göra det enklare för både kunder och kandidater att få bästa möjliga resultat direkt, fortsätter Marcus Hökenklo.
IT-avdelningen utökas
Under hösten kommer Framtiden anställa flera nya medarebetare. Till att börja med anställs en Chief Information Officer – CIO som kommer att ha det övergripande ansvaret för Framtidens IT samt utvecklingen av den. Det kommer också anställas en digitaliseringsansvarig till IT-avdelningen som ska driva digitaliseringsprojekten framåt samt en verksamhetsutvecklare som tar ansvar för att dessa förändringar går hand i hand med företagets arbetsprocesser.
– Vi har en spännande resa framför oss. Vårt främsta mål är att förbättra interaktionen mellan Framtiden, våra konsulter och våra kunder. Vi tror att med hjälp av dessa nya tjänster och den satsning vi gör så kommer Framtiden fortsätta att utvecklas samt vara världsklass i branschen, avslutar Marcus Hökenklo.