Rapporten från Svenskt kvalitetsindex 2018 visar att Telia inte bara har landets nöjdaste tv-kunder för fjärde året i rad, även kundnöjdheten ökar rejält jämfört med övriga branschen.
Telia fortsätter dessutom ha Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband – samtidigt som kundernas förväntningar ökar.
Rapporten från SKI visar att Telia fortsätter att ha den mest uppskattade tv-tjänsten på marknaden, för fjärde året i rad. Det kunderna särskilt uppskattar är produktkvalitet som innehåll, driftsäkerhet och användarvänlighet. Men även service och prisvärdhet är viktiga faktorer. Dessutom ökar kundnöjdheten jämfört med snittet för hela branschen.
– Vi är fantastiskt stolta över att kunderna ger vår tv-tjänst högsta betyg igen! Vi fortsätter även ha Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband, vilket är otroligt roligt. Kul också att CMore ligger i toppskiktet på streaming och utmanar internationella innehållsleverantörer – ett stort grattis till dem. säger Anders Olsson, vd Telia Sverige.
I våras lanserade Telia även Telia Play, som ger Telias kunder samma tittarupplevelse som tv-kunderna. Paketet och innehållsmixen är unik på svenska marknaden. Telia Play innebär att man kan titta på tv var, när och hur som helst inom hela EU, även utan fast uppkoppling.
Rapporten visar också att Telia fortsätter ha Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband samtidigt som kundernas förväntningar ökar. Kunder upplever också att Telia ligger långt fram jämfört med snittet för branschen när det gäller digitalisering och att det är enkelt att vara kund hos Telia. Även Telias produktkvalitet bibehåller en stark position hos kunderna jämfört med de övriga operatörerna.
-Våra nät är en förutsättning för att kunna leverera nya innovativa tjänster och den kundupplevelse som vi vill erbjuda, därför fortsätter vi att investera för att även framöver ha Sveriges i särklass högsta kvalitet och bästa täckning, avslutar Anders Olsson.