Handelsplatsen foodoras ägare Delivery Hero har utsett Hans Skruvfors till ledare för hela foodora.
foodora Sverige har under Hans Skruvfors ledning accelererat kraftigt, ett ledarskap som nu även ska stötta bolaget i Norge och Finland.
foodora befinner sig i en omtumlande tid, där både nya innovationer och möjligheter omsatts i handling i ett snabbt tempo. När Covid-19 slog till förra året, slungades bolaget fram två år i tiden vilket innebar såväl utmaningar som möjligheter, en situation som foodora hanterar med stor ödmjukhet.
– Jag är hedrad att få ansvaret att axla ledarskapet för tre hela foodora. Vi är pionjärer inom hemleveranser. Förra året införde vi exempelvis q-handeln på allvar i Sverige för att agera skyndsamt för att stötta det lokala näringslivet. Något som visat sig vara mycket uppskattat. Människor vill ha snabbare leveranser, att behöva vänta på en leverans för sedan gå till ett postombud är något som tillhör gårdagens e-handel, säger Hans Skruvfors och fortsätter;
– Min högsta ambition är att stärka de fysiska butikerna och restaurangerna i Norden. Människor har idag nya digitala köpmönster och jag är helt övertygad om att det är nu som den digitala och det fysiska butiken gifter sig på riktigt, avslutar Hans Skruvfors, Koncern-vd foodora.
Hans Skruvfors har tillträtt sin nya tjänst och kommer att vara stationerad i Stockholm. Arbetet med att leta efter en ny vd för foodora Sverige har påbörjats.
Hans Skruvfors har en bakgrund från undersöknings- och data sciencebolaget Nepa där han varit vd i Norden samt Europa och Asien. Innan dess har han även en bakgrund från Accenture Strategy samt Procter & Gamble.