Idag är retailbranschen en bransch i ständig förändring och förutsättningar ändras snabbt.
Retail Experience Live är ett helt nytt mässkoncept som är utformat för att möta retailvärldens nya karta.
För att ytterligare stärka mässans totalerbjudande och skapa en verkligt inspirerande mötesplats för retailbranschen inleder Easyfairs ett samarbete med Expohouse Sweden AB,helhetspartner inom produktion och etablering av konceptinredningar för butik och offentlig miljö.
Expohouse går in som partner till Retail Experience Live samt blir huvudsponsor till Retail Inspiration Square – ett öppet showroom fyllt av inspiration kring hur den fysiska butiksmiljön kan dra fördel av digital teknik för att skapa värde. Från att lösa praktiska utmaningar till att förenkla köpprocessen, guida, inspirera och öka försäljningen. Här bjuds på verkliga case levererade för välkända varumärken där lösningarna kan upplevas fullt ut av besökarna.
”Efter fyra raka år som utställare fördjupar vi nu vårt engagemang för att tillsammans med Easyfairs göra mässan ännu mer relevant för besökarna. I vår roll som specialist på konceptinredningar för den här miljön ser vi tydligt hur snabbt detaljhandeln förändras och hur helt nya butiksformat föds. Retail Experience Live är ett koncept som verkligen ligger i tiden och som tillvaratar en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för att lyckas i det nya landskapet – upplevelsen. I och med samarbetet och konceptet Retail Inspiration Square kan vi låta besökarna ta del av detta på riktigt genom autentiska helhetslösningar som kan upplevas i sin helhet på plats” säger Nils Englund, försäljningschef på Expohouse Sweden AB.
”Vi är mycket glada och stolta att Expohouse, med partners LG Electronics och ClickSys, satsar på vår nya spännande mötesplats som täcker hela kedjan inom retail. Här kommer besökare och utställare hitta nya samarbetsmöjligheter och skapa framtidens affärer” säger Lise Backby Moberg, projektledare på Retail Experience Live.
Retail Experience Live arrangeras den 15-16 maj 2019 på Kistamässan och kommer att ha ett tydligt framtidsfokus och täcka alla aspekter av online och onsite retailing.
- Hur nå och attrahera nya kunder när gamla sätt inte fungerar?
- Hur skapa en kundupplevelse som verkligen står ut ur mängden, online, onsite och i alla andra kontakter?
- Hur göra betalningar, logistik och kundsupport enkelt och en del av upplevelsen?
- Hur skapa en helt sömlös kundresa, från första kontakten online ända fram till last mile-leveransen?
- Hur samla och använda data för att bygga relationer och skapa viktiga kundinsikter?
- Hur skapa den mest effektiva suppy chain-lösningen för ehandel?