Jula firar nu ett år med e-handel.
I juni 2017 lanserades Julas nya e-handel, och det första året har varit minst sagt händelserikt.
– Försäljningen via e-handel har slagit våra egna förväntningar på samtliga marknader. Den nya plattformen har också gett Jula helt nya förutsättningar att möta kunden, säger Johan Thorell, Julas Online Manager.
Julas lansering av den nya e-handeln var inte en engångshändelse, det var istället startskottet för en snabb utveckling av kunderbjudandet.
Utvecklad köpupplevelse
Lanseringen gjordes samtidigt på Julas tre marknader, Sverige, Norge och Polen, och i ett slag blev hela det breda sortimentet tillgängligt online.
– Efter lanseringen har vi bland annat utvecklat ”Hämta i varuhus”, d.v.s. möjligheten att beställa varor online för att sedan kunna hämta ut dem i varuhusen. Vi har även utvecklat flera olika leverans- och betalsätt på de olika marknaderna. Exempelvis finns betalmöjligheten ”Swish” i Sverige, och i Polen finns ”Casch-on-delivery”, vilket innebär att man betalar direkt till den som levererar varan. Vi har nu även utvecklat möjligheten att lägga kundorders med möjlighet för hemleverans direkt i varuhuset, säger Johan Thorell.
Fortsatt utveckling
Utvecklingen av Julas e-handel har varit snabb, och erbjudandet till kund kommer att fortsätta utvecklas i oförminskad takt.