Caperio är bäst i Sverige på Användarnära IT samtidigt som Advania återigen placerar sig i toppen med en andraplats inom kategorin Verksamhetsnära IT, detta i Radars stora leverantörsgranskning 2017.
”Vi är jätteglada och stolta över kundernas positiva feedback. Vi har bevisat att vi har den bästa servicen och tillför mest värde till våra kunder, genom att varje dag göra det lilla extra. Här har vi svart på vitt att våra medarbetares hängivenhet ger resultat” – säger Tomas Wanselius, VD för Caperio och blivande sverigechef för det sammanslagna bolaget Advania.
Både Advania och Caperio tar nu med sig starka kundrelationer in i samgåendet, vilket ger en bra grund och ännu bättre förutsättningar för tillväxt med målsättningen att ha Sveriges nöjdaste IT-kunder.
”Det här visar att Caperio är en otroligt bra match för Advania, där vi kompletterar varandra med att ha Sveriges nöjdaste kunder inom flera kategorier. Det känns extra roligt att vi nu också placerar oss i toppen av kategorin Verksamhetsnära IT. Att kunderna upplever att vi ger ett högt värde till deras kärnverksamhet, är det bästa betyg vi kan få” – säger Mikael Noaksson, VD för Advania och blivande nordenchef för Advania.
Enligt Radars leverantörsgranskning är det nu viktigare än någonsin att välja de rätta leverantörerna. Anledningen är att skillnaden mellan leverantörer som har nöjda respektive missnöjda kunder ökar. Samtidigt blir de som är bra ännu bättre. Inom Användarnära IT, arbetsplatser, support, helpdesk och liknande, ökar kundnöjdheten i årets undersökning.