Igår klockan 19.00 lanserade Bianca Ingrosso sin andra parfym Lei Di Sera tillsammans med NordicFeel.
I våras släpptes den första doften Lei som blev en stor succé och sålde slut redan efter tre dagar.
Intresset för den nya parfymen har varit väldigt stort och engagemanget har synts både på Bianca och NordicFeels sociala kanaler. När parfymen släpptes den 12 september kl 19.00 kollapsade hemsidan på grund av för många besökare. Lanseringen skapade hysteri och efter att Bianca visat upp parfymen var det fler kunder på NordicFeels sajt än på självaste Black Friday.
-Vi hade väntat oss ett högt tryck men absolut inte i denna omfattning. Vi har slagit besöksrekord! När klockan slog 19.00 femdubblades trafiken och detta är någonting som jag i mina 20 år i branschen aldrig tidigare upplevt, säger Jonas Lindblom, Chief of E-commerce, på NordicFeel.
Bakom succén ligger även Influenceragenturen Tourn Agency som tillsammans med NordicFeel och Bianca har lanserat parfymserien Lei. Tourn Agency har varit med och tagit fram några av Sveriges största influencersamarbeten och de är också den agentur som Bianca tillhör.
– Det har varit extra roligt att jobba tillsammans med NordicFeel eftersom de förstår värdet av influencer marketing och de har till 100% använt sig av potentialen i denna typen av marknadsföring. Att ha NordicFeel som kund och se det hårda jobb både Bianca, NordicFeel och mina kollegor har lagt ner för att få detta möjligt är helt fantastiskt, säger Oscar Svenfelt, Account Manager på Tourn Agency.