TikTok lanserar nya verktyg för varumärken
Hem APPAR TikTok lanserar nya verktyg för varumärken

TikTok lanserar nya verktyg för varumärken

Publicerat av: Redaktionen

Idag lanseras ”TikTok World”, en uppsättning kreativa lösningar och verktyg som ska hjälpa varumärken oavsett storlek att få genomslag på TikTok.

Lanseringen är den senaste av en rad initiativ från TikTok i Sverige, till exempel Shopify och TikTok SMB Hub.

I mars öppnade TikTok for Business i Sverige, vilket följdes av samarbete med Shopify och lansering av TikTok SMB Hub, som är utformat för att göra det möjligt för företag i alla delar av Sverige att verka på plattformen. Den globala lanseringen av TikTok World öppnar nu upp för ännu fler möjligheter för varumärken och annonsörer när de ansluter sig till plattformen. De nya lösningarna för ”creative”, ”branding” och ”commerce” kommer att förbättra företagens närvaro på plattformen, hur de får kontakt med sina målgrupper och hur de upptäcks av användarna.

– Gång på gång har vi sett vilken viktig roll varumärken spelar för upplevelsen på TikTok. Vi har också sett hur vårt community gillar att interagera med varumärken de tycker om. Så när företag i alla olika storlekar kommer till TikTok är vi glada över att kunna hjälpa dem att få kontakt med användarna, marknadsföra sina produkter och bygga sitt varumärke på ett sätt de inte kan göra någon annanstans, säger Blake Chandlee, President, Global Business Solutions på TikTok.

Flera nya funktioner
En av de nya funktionerna som TikTok presenterar är “Reach & Frequency”, en annonsköpstyp i TikTok Ads Manager som gör att annonsörer kan boka kampanjer i förväg med förutsägbar optimerad räckvidd och kontrollerad frekvens.

TikTok lanserar nya verktyg för varumärkenAnnonsörer som använder Reach & Frequency kan välja att antingen rikta in sig på fler antal användare med större räckvidd eller fler visningar från samma antal användare med högre frekvens. Systemet kommer sedan att göra en förutsägelse kring hur många användare som kan nås inom en given budget enligt budget- eller visningsmålet, målgruppsinriktning och frekvensinställning. Eftersom Reach & Frequency gör det möjligt för varumärken att bestämma en CPM på förhand kan företag på TikTok nu planera i förväg och säkerställa en mer förutsägbar kampanjleverans.

Reach & Frequency tillhandahåller också avancerad kampanjrapportering i TikTok Ads Manager. Detta innebär att varumärken noga kan övervaka hur annonsen presterar när den fortfarande visas på plattformen. Denna annonsköpstyp ger en helt ny nivå av tydlighet, sinnesro och effektivitet för medieplanering på TikTok.

Relaterade Artiklar