Nu är Transportföretagens nya webbplats, transportforetagen.se lanserad.
Den nya sajten har ett ökat fokus på medlemsnytta och samlar Transportföretagens alla branscher och frågor under samma tak. Sajten bygger på Episervers molnbaserade lösning, Digital Experience Cloud, som gör sajten betydligt snabbare än tidigare och som digital partner står TietoEvry för leveransen av den nya webbplatsen.
Förutom en ny, modernare design har Transportföretagens nya sajt en effektivare struktur och tydligare navigering – mer användarvänlig. Huvudsyftet är att öka nyttan för Transportföretagens medlemmar att finna nyheter och relevant information. Genom personaliserade strukturer blir det nu lättare att hamna rätt och att nås av anpassat innehåll.
Sajten bygger på Episervers molnbaserade lösning, Digital Experience Cloud och som digital partner har TietoEvry varit ansvariga för framtagande av koncept, design, utveckling, mätning samt analys av den nya webbplatsen.
– Det har varit ett roligt och utmanade projekt där vi använt oss av Episervers hela produktsvit för att skapa personaliserat och sökdrivet innehåll i Digital Experience Cloud. Kontinuerliga leveranser har varit en del av projektets agila arbetssätt som har bidragit till att vi har kunnat fatta snabba beslut och ändra planen allt eftersom behoven har förändrats vilket har resulterat i ett mycket lyckat projekt, säger Marcus Lindblom, ansvarig utvecklare på TietoEvry.
– Den nya webben speglar hela Transportföretagen med alla våra branscher och de frågor vi driver, samlat. Vår organisation har vuxit och utvecklats de senaste åren och därför är det viktigt att vår webb visar den nya organisationen. Hemsidan är en viktig plattform för oss att kunna vara relevanta och att vår expertis får en modern kanal, säger Mychele Östman, kommunikationschef Transportföretagen.
– Vi befinner oss i dag mitt i ett informationsflöde som innebär att vi behöver hantera en stor mängd nyheter dygnets alla timmar. Därför har den nya webben utvecklats så att den enkelt och smidigt ska vara mera användarvänlig, tydlig och målgruppsanpassad och att den ska kunna tränga igenom i bruset. Rent tekniskt har vi till exempel satsat på att ge utrymme och möjlighet till rörligt material – film – eftersom det är ett av de mest effektiva verktygen för att nå ut med budskap, avslutar Mychele Östman.