Den 1 september ansluter 16 startklara restauranger till foodora.
Skellefteås invånare kan genom foodoras intåg i området, beställa varierad restaurangmat och få den hemlevererad snabbt. Samtidigt som den lokala affärsrörelsen kan öka sin omsättning, skapar även foodora lokala arbetstillfällen.
Den digitala ekonomin är och kommer vara viktig för svensk tillväxt, därför är bolag som skapar arbete och tillväxt för det lokala näringslivet av betydande vikt, framförallt just nu.
foodora är idag Sveriges populäraste marknadsplats för hemkörning av restaurangmat. Idag är världen uppkopplad under dygnets alla timmar och företagen likaså, vilket återspeglas i arbetstider och utvecklingen av nya tjänster. Sedan mars har bolaget tillsatt 1 000 nya tjänster.
Bland de restauranger som är med i starten är bland andra Espresso House, McDonald’s, MAX Burgers, Bastard Burgers och Hemmakväll.
– Det känns mycket spännande att vi öppnar vår tjänst i Skellefteå. Kommunen är en av landets mest företagstäta, förhoppningsvis kan vi bidra till det lokala näringslivet och vässa deras digitala affär, säger Hans Skruvfors och fortsätter;
– I dag anlitar vi människor i städer runt om i Sverige, vilket i sin tur stärker det lokala näringslivet, då företagen kan anställa fler människor när de får tillgång till en utökad kundgrupp. Allt detta genererar extra intäkter som stärker den gemensamma välfärden i landet, avslutar Hans Skruvfors, vd foodora Sverige.