Idag blev det klart att kafferosteriet Löfbergs gått till final i Digital PR Awards.
Priset delas ut av MyNewsdesk som vill uppmärksamma företag och organisationer som lyckats extra bra med sitt digitala PR-flöde. Vinnare presenteras på ett event i Stockholm den 25 mars.
– Löfbergs är nominerade i kategorin Digital Storyteller, vilket känns extra kul. Det visar att vi skapar innehåll som är intressant och relevant för våra målgrupper, säger Anders Thorén, pressansvarig på Löfbergs.
– Vi har till exempel fått mycket uppmärksamhet för Frågan, en intervjuserie där vi lyfter frågor som påverkar samhället och som därför berör oss alla på ett eller annat sätt. Det har handlat om allt från rasism, sexuella trakasserier och machokultur, till klimatångest och bekräftelsebehov.
I kategorin Digital Storyteller går priset till det företag eller organisation som förstår vikten av bra storytelling, och som använder sin storytelling för att skapa en digital närvaro som andra kan lära sig av. Övriga nominerade är Hack for Sweden, Kivra, Destination Trysil, SJ och Ford Norge.
Tävlande från hela Norden
Juryn har granskat över 130 nordiska bidrag och valt ut de som utmärkt sig mest med sin kommunikation under 2019. Nu kommer finalisterna att bedömas av en extern jury.