Nu lanserar Cellbes, en av norra Europas ledande e-handelsbolag inom dam, herr- och heminredningsprodukter ny e-handel.
Lanseringen innefattar samtliga nio marknader i Europa där Cellbes har närvaro.
E-handelsprojektet som är både stort och omfattande har sitt ursprung i att Cellbes under många år arbetat med en egenutvecklad e-handelsplattform och nu ville gå mot en SaaS lösning. Detta för att få snabbare utvecklingstakt och mindre sårbarhet hos plattformen.
Den nya e-handeln innehåller komponenterna Jetshop Commerce som e-handelsmotor, design och implementationspartner R3, Harmony som ERP, Inriver PIM, CRM och lojalitetsplattform via Voyado, Findify för sök & personalisering, rating & reviews från Yotpo, Avarda betallösning samt Ingrid för leverans. Lansering har skett på nordiska marknaden och rullas nu ut på övrig europeisk marknad.
Charlotte Nordén, vd på Cellbes:
”Vi ville ha en lösning som är flexibel, lättarbetad samt i konstant utveckling. En lösning som gör att vi ständigt kan utvecklas efter kundernas behov och marknadens efterfrågan. Med den nya e-handelsmotorn har vi möjlighet till integration med många andra system och är även flexibla så att vi kan byta system om kundbehov och marknaden förändras.
Vi valde en SaaS lösning eftersom det i dag är oerhört svårt att rekrytera och behålla duktiga utvecklare. Risken finns annars att tappa kompetens och därmed fart när man är en relativt liten aktör med en mindre utvecklargrupp. Jetshops e-handelsplattform gav oss SaaS lösningen vi ville ha och uppfyllde även många andra krav vi hade när vi analyserade olika plattformar. Samarbetet har fungerat mycket bra, det har funnits en lyhördhet och vilja hos båda parter att utvecklas och hitta lösningar.
Nu är vi glada att lansera vår nya inspirerande, snabba och moderna e-handel. Några av nyheterna är att vi kan erbjuda många fler frakt och leveransalternativ till kund samt att vi på ett enkelt och smidigt sätt kan öppna sajter på fler marknader.”
Martin Larsson, Solution Architect på Jetshop:
”Det här är och har varit ett väldigt intressant och roligt projekt. Vi har jobbat med en komplex kravställning med många intressenter och integrationer där det också finns många bakomliggande processer som ska fungera. Till exempel personalisering och ny checkout. Alla viktiga processer som behöver finnas på plats gör det nu och lösningen känns kanon! Cellbes har hela tiden haft ett holistiskt perspektiv och varit en otroligt bra samarbetspart. Vi har även jobbat nära Omniarch som har varit kundens strategiska rådgivare vilket har fungerat väldigt bra.”