MACHO BIKEs värsting är 3 x starkare än en vanlig elcykel och klassas som en moped klass 2.
Namnet och utseendet till trots är detta en snäll nykomlingarna på marknaden. Vi tror inte heller på något förbud mot MACHO BIKE.
Man behöver inte vara “Macho” för att gilla cykeln. Efter en kort provtur är de flesta redan övertygade om att denna cykel har en given plats i deras hjärta…och i trafiken.
Man blir inte “macho” av att köra en MACHO…men helt klart är att man kör den med ett leende på läpparna.
Visst behöver vi mer sådant i trafiken?
Perfekt för pendling eller andra äventyr.
Kör som en moped eller trampa själv.
I mopedläge (100% eldrift) är räckvidden ända upp till 8mil (80km) på en enda laddning.
Alla komponenter är från kända märken (se bilagan). MACHO BIKE kan därför servas över hela landet.
Cykeln går lätt att fälla ihop och kan därför lätt tas med på t.ex. pendeltåget för att sedan gömmas under skrivbordet under arbetsdagen.
Alla inställningsmöjligheter gör att cykeln passar för olika långa personer .
MACHO BIKE är mycket lätt att köra.
MACHO är en kvalitetscykel som anpassats efter högt ställda krav.
De feta däcken gör att MACHO BIKE tar sig fram i princip överallt.
MACHO BIKE är perfekt för snöiga vägar, på mjuka underlag eller på slingrande skogsvägar.
MACHO är gjord för att fungerar under hela året och inte bara då det är sommar eller fint väglag.
Den nya unisex, svanhals liknade ramen, med dold kabeldragning, och de 8 växlarna samverkar fint med den starka elmotorn på 750W. Rena “MC känslan” tycker många.
För att maximera säkerheten har MACHO 180mm hydrauliska skivbromsar samt en dämpad framgaffel.
Cykeln klara även förare på upp till 160kg.
Återförsäljare sökes.
Den svenska grossisten Crossborder International AB bygger upp återförsäljarnätet över hela landet.
Fortfarande finns plats för fler återförsäljare säger importören Stefan Riddarcrona.
En återförsäljare för MACHO kan vara allt ifrån en traditionell cykel- eller mopedhandlare men också bilhandlare säger visionären Stefan Riddarcrona.