Konica Minolta Business Solutions Europe är glada över att snabbt kunna tillkännage en framgångsrik användning av prototyp av sitt nya visuella supportverktyg, AIRe Link.
Liksom med många andra tillverkande organisationer har Konica Minoltas service och support kraftigt påverkats av resrestriktioner under de senaste fyra månaderna på grund av COVID-19.
Situationen påskyndade utvecklingen och pilottestningen av ett verktyg för fjärrvisuellt stöd som utvecklats av Konica Minolta Business Innovation Center som en del av intelligenta anslutna arbetslösningar. AIRe Link gör det möjligt för företag att själv identifiera eller lösa problem på sina utskriftsenheter samtidigt som de stöttas av Konica Minolta på distans. Fler än 1 000 personliga kundbesök kunde undvikas över hela Europa under de första fyra månaderna av den interna pilotanvändningen.
Dessutom erbjuder Konica Minolta nu också betaversionen av verktyget gratis till externa företag så att de också kan lösa problem på distans när de stödjer sina kunder, oavsett bransch.
“Vi är verkligen glada att kunna presentera en betaversion av AIRe Link så snabbt! Inte minst med tanke på situationen kring COVID-19. Detta är till stor hjälp så väl för vår egen support- och servicefunktion som för våra kunders. Oavsett bransch, så är detta ett verktyg som verkligen effektiviserar sättet att arbeta samtidigt som det reducerar användningen av värdefulla resurser. Detta är nog bara början på vad vi ser som ett nytt sätt att arbeta både smart och kundnära”. Paul Lacopie, Country Manager Konica Minolta Sverige.