HubSpot lanserar Service Hub – ett nytt system för nästa generations kundtjänst
Nu lanserar Hubspot sitt nya kundtjänstsystem, Service Hub. Systemet samlar samtliga kundinteraktioner på en och samma plats, så att företag kan tillhandahålla bättre och snabbare kundservice i den kanal som kunden föredrar.
Hubspot, som är en ledande CRM-, marknadsförings-, sälj- och kundtjänstplattform, lanserar nu Service Hub, ett allt-i-ett-system för kundtjänst baserad på HubSpots kostnadsfria CRM-lösning.
Kombinerat med HubSpots Marketing Hub och Sales Hub ger Service Hub tillgång till ett samlat register med kunders samtliga interaktioner med ett företag. Genom att på så sätt kunna följa kundernas hela beslutsprocess kan företagets marknadsförings-, kundtjänst- och säljteam tillhandahålla bättre och snabbare kundservice i den kanal som kunden föredrar.
Det här är Service Hub:
- Conversations – En inkorg som samlar alla kundmeddelanden från chatt, e-post och andra kanaler på ett och samma ställe.
- Tickets – En CRM-funktion som gör det möjligt att spåra, registrera och organisera kundbehov.
- Automation – Plattformsbaserad automation som leder Tickets rätt och skapar en helpdesk.
- Knowledge Base – Ett verktyg som hjälper till att skapa enkla guider från mallar som automatiskt indexeras på Google, samt en rapporteringspanel.
- Customer Feedback – Ett verktyg för att skapa undersökningar, samla in feedback och genomföra analyser av målgruppsinsikter.
- Reporting – En ny servicepanel med rapporter som redovisar hur ditt team hanterar Tickets, hur kunder ger feedback och effekten av din Knowledge Base.
– Under de senaste tio åren har nykundsbearbetning setts som den mest effektiva modellen för tillväxt. Men sedan vi har blivit mer skeptiska till försäljning och marknadsföring har köptratten blivit mindre effektiv. Din största outnyttjade möjlighet till tillväxt är i själva verket dina befintliga kunder. Med Service Hub ger vi företag de verktyg de behöver för att utnyttja den möjligheten. De supportprodukter som finns på marknaden i dag behandlar kunder som ett kostnadscenter, med fokus på kostnadsminskning. Vi bygger ett system för företag som ser service som en tillväxtmöjlighet, säger Susanne Rönnqvist Ahmadi, VP International Marketing på HubSpot.
Tillsammans med Service Hub introducerar HubSpot även ett nytt ramverk och utbildningsmaterial på HubSpot Academy, som hjälper användare att skapa en strategi för att göra existerande kunder till ambassadörer genom följande steg:
- Engagera fler kunder i meningsfulla interaktioner i olika kanaler med Conversations.
- Hålla sig organiserade och möta kundernas förväntningar med Tickets.
- Vägleda kunder med proaktiva lösningar som Knowledge Base.
- Utöka sina relationer med kunder genom att identifiera behov med Customer Feedback.