18 maj presenterade svenska Confetti sin tjänst “Confetti for Business”, en ny kraftfull företagstjänst för professionell marknadsföring av events.
Med den nya tjänsten har Confetti målet att bli störst i norden. För att garantera en säker och enkel betalning av biljetter används Stripe Elements.
Confetti grundades 2014 som en konkurrent till tjänster som Eventbright, Meetup och Facebooks eventfunktion. Bland de över 100 000 kunderna finns idag Tele2, Spotify, Unionen och musikfestivalen Way out West. Nu vill man bli störst i Norden och det självklara valet för den som bjuder in till fest, bröllop, seminarium, konferens eller andra event.
Confetti for Business ger större överblick över kundens events och gäster, arrangören kan följa sina besökares beteende och enkelt se vilka som deltog i eventet, bedöma eventets framgång och få insikter i vad som kan förbättras till nästa event.
Med den nya tjänsten vill Confetti nå internationella storföretag och växa globalt, och då är en stark betallösning central. För Confetti for Business valde man därför Stripe Elements, som klarar biljettköp från många länder, i flera olika valutor samtidigt och dessutom på sådana sätt som uppfyller alla juridiska krav.
”Vi behöver maximal stabilitet och möjlighet att växa utan gnissel. Stripe har en internationellt beprövad tjänst, plus att vi räknar med att tjäna mer pengar med deras lösning.”, säger Confettis VD Martina Elm.
Enligt en rapport från IDC ökar företag som använder Stripe i genomsnitt sina intäkter med 6,7 procent. Samtidigt sänker de sina kostnader för att bygga och använda sina betalningsplattformar med 24 procent och minskar antalet oplanerade driftavbrott med 81 procent.
”Med Stripe Elements kan Confetti hantera samtliga betalningar åt sina kunder på en enda plattform, med inbyggt smidigt betalningsflöde och med full åtlydnad av alla länders lagar och regler. Det ger Confetti en överlägsen position gentemot sina konkurrenter”, säger Felix Huber, nordenchef på Stripe.