Nu kan de som jobbar i några av Castellums fastigheter få sina e-handlade varor levererade direkt till jobbet.
Med tjänsten Handly vill Castellum underlätta vardagspusslet för sina hyresgäster så att de slipper åka runt till olika utlämningsställen.
Fastighetsbolaget Castellum har utvecklat och testar just nu tjänsten Handly för att underlätta vardagspusslet för de hyresgäster som e-handlar på nätet. Med Handly kan de som arbetar i några av Castellums fastigheter få sina e-handlade varor levererade direkt till ett smart skåp på jobbet. Via skåpet kan de även returnera de varor de inte vill ha.
-På så sätt slipper man åka runt till olika utlämningsställen för att hämta sina e-handelsvaror och får dem istället direkt till arbetsplatsen. Ett modernt digitalt sätt att slippa vardagens tidstjuvar. Särskilt nu i julruschen, säger Mattias Nyström, Chief Digital Officer på Castellum AB
Responsen för Handly är positiv och många kan relatera till de problem som tjänsten löser.
-Det är bra service att få leveranserna av det jag beställer på nätet direkt hit till jobbet. Jag har beställt till Handly-skåpet flera gånger och det funkar smidigt. Varorna har levererats som utlovat varje gång och det spar tid att slippa åka runt till olika ställen, säger, Fredrik Egger projektutvecklare på Lindbäcks med lokaler i en av Castellums fastigheter i Stockholm.
Så många som ca tre fjärdedelar av svenskarna handlar på nätet, men logistiken kring detta är fortfarande krånglig. Det tar tid att åka runt till olika utlämningsställen och att köa för att hämta ut sina varor.
– Castellum har tagit flera initiativ för att gå i spetsen för en digitalisering av fastighetsbranschen. Handly är en av flera satsningar vi gör för att med hjälp av digital teknik underlätta vardagen för de som arbetar i våra fastigheter, säger Mattias Nyström.