On-demand skönhetstjänsten Dashl.se lanserar sin femte fysiska Beauty Bar i Stockholm tillsammans med modekedjan Gina Tricot.
Satsningen är ytterligare ett steg mot att modernisera skönhetsbranschen genom att erbjuda inspirerande skönhetsbehandlingar som möter kunden i en allt mer fartfylld livsstil.
Under 2019 tog bolaget in nya investerare i H&M-gruppens investeringsarm CO:LABS och Cristina Stenbeck med ambitionen att öka bolagets tillväxt. Bolaget expanderade även antalet Beauty Barer och samarbetspartners som tillägg till existerande partnern H&M. Under hösten slog Dashl upp dörrarna inne på NA-KD:s fysiska butik i Gallerian och H&M:s nya flaggskeppsbutik på Sergels Torg.
”Utmaningen för retail är att erbjuda kunder mervärde och en shoppingupplevelse utöver sin produktförsäljning för att konkurrera med växande e-handeln. Med Dashl öppnar vi upp möjligheten att nå ut till en bredare målgrupp som är skönhetsintresserad och även lojal till vårt varumärke.”
”Det innebär att kunden besöker butiken i snitt 2 gånger i månaden, spenderar i snitt 60 minuter längre i butiken och oftast köper med sig något på väg ut. På så sätt kan Dashl skapa både kundlojalitet och ökad försäljning hos retailpartners där vi etablerat våra Beauty Bars”, berättar Arbilina Nissan, CEO, Dashl.
Gina Tricot fortsätter att utmana det traditionella shoppingsättet och siktar på att skapa en helt ny shoppingupplevelse i en ny konceptbutik på Götgatan i Stockholm.
Med toppmodern interiör och Instagram-vänliga ytor med specialdesignad inredning, lyxiga provrum, lounge area, key-trender, kaffe, bowls och kompishäng tar Gina Tricot omnikonceptet till nästa nivå och öppnar upp en ny kreativ och inspirerande shoppingdestination med kundens intressen i fokus.
”Vi är glada att välkomna Dashl in i vår konceptbutik på Götgatan där vårt mål är att alltid ge våra kunder en spännande shoppingmiljö.”säger, Karin Westas, Concept & Communication Director Gina Tricot
Dashl är den digitala tjänsten som revolutionerat den svenska skönhetsbranschen genom att möta kunder där de befinner sig – i hemmet, på arbetsplatsen eller på salong. Bolaget har skapat en plattform som kopplar samman frilansande skönhetsstylister med konsumenter för direktbokning. Bakom bolaget står entreprenörerna Nina Akbari och Arbilina Nissan som 2016 lanserade Dashl för att demokratisera branschen och tillgängliggöra skönhetsbehandlingar för alla. Samtidigt skapar man fler arbetstillfällen för stylister som får möjligheten att styra sina egna tider och får schyssta arbetsvillkor.