Bambuser har ingått ett strategiskt samarbete med e-handelsplattformen Centra för att erbjuda Live Video Shopping till globala varumärken och e-handelsbolag.
I och med samarbetet blir det nu enklare för Centras kunder att bli kunder även hos Bambuser.
Centra (centra.com) är en e-handelsplattform för globala mode- och livsstilsvarumärken. Bland Centras kunder finns etablerade varumärken som iDeal of Sweden, Soft Goat, Nudie Jeans och Douchebags.
Bambuser och Centra har idag ingått ett samarbete för att erbjuda Live Video Shopping – ett kraftfullt verktyg som skapar mervärde inte minst nu när konsumenter tvingas socialt distansera sig. Samarbetet innebär att Centra erbjuder en färdig integration till sina kunder för att enkelt och snabbt komma igång med Bambuser Live Video Shopping.
Varumärket Soft Goat som är en gemensam kund till bolagen, genomförde sin första livesändning 18 mars.
Livesändningen som leddes av Säker Stil-duon Ebba von Sydow och Emilia de Poret varade i 40 minuter och lockade till sig närmare 3 000 unika tittare. Soft Goat har meddelat att effekten från deras första livesändning visade på en tiodubbling i försäljning i jämförelse med en vanlig försäljningsdag.
– Centras headlessteknik gör det enkelt att snabbt implementera lösningar i teknisk framkant, och med Bambusers lösning är vi nu en av de första e-handelsplattformarna som kan erbjuda live-shopping direkt till konsumenternas vardagsrum. Vi ser fram emot att fördjupa samarbetet för att tillsammans ta våra kunder till nya höjder , säger Martin Jensen, vd på Centra.
– I och med Centras moderna tekniska ramverk, har denna integration byggts på rekordtid. Vi ser att samarbeten med e-handelsplattformar såsom Centra blir en accelerator för att påskynda etableringen av Live Video Shopping , säger Maryam Ghahremani, vd på Bambuser.