TikTok introducerar idag TikTok Jump, som är ett nytt sätt för kreatörer på plattformen att dela engagerande och informativt innehåll.
Jump, som är byggt av tredjepartsleverantörer, innebär att kreatörer kan länka till tjänster och miniprogram i sina videor.
Användare runt om i världen kan klicka på länkarna för att utforska recept, göra frågesporter, upptäcka inlärningsverktyg och mycket mer, för att skapa en dynamisk och praktisk upplevelse.
– TikTok har blivit en destination för både underhållning och för att lära sig nya saker. Med TikTok Jump skapar vi den där sista sträckan på våra användares upptäcktsresa, och hjälper till att skapa handling och en djupare interaktion både på och utanför plattformen, säger Sean Kim, produktchef, TikTok US.
En grupp kreatörer kommer nu att kunna använda Jumps i sina videor och tillgängligheten för Jump kommer gradvis att rullas ut bredare. Jump hade inte varit möjligt utan kreativiteten och innovationen från tidigare beta-kollaboratörer. Whisk, Breathwrk, Wikipedia, Quizlet, StatMuse och Tabelog har alla skapat praktiska och informativa Jumps som ger skaparna möjlighet att dela recept, lugnande andningsövningar, spanska och franska flashcards, intressant sportstatistik och mer.
– Vi är stolta över att vara ledande partner i TikTok Jump. Sedan TikTok och Whisk initierande en begränsad betaversion tidigare i år har vi hjälpt till med att åtgärda ett långvarigt problem som receptskapare stått inför: hur man tillåter TikTok-användare att titta och spara hela receptinnehållet. TikTok-skapare använder inte bara Whisk för att lägga till recept som tidigare publicerats online, de delar även unika TikTok-recept som inte finns någon annanstans, säger Nick Holzherr, Head of Whisk.
Med HTML5-kompatibilitet och minimal teknisk integration är Jumps enkelt för leverantörer att bygga och distribuera. Nya leverantörer såsom BuzzFeed, Jumprope, IRL, och Watcha kommer också att lansera deras egna Jumps under de kommande veckorna.