Uppstickaren inom street- & activewear avslutade föregående år starkt med All Time Highs och en mer än fördubblad omsättning jämfört med samma period 2019.
Elly Pistol dundrade igenom 2020 med självförtroende.
Ett uppmärksammat samarbete med Non-Violence under hösten och fortsatt fokus på mantrat ”Fashion with a purpose” har gett Elly Pistol en given plats på mode-kartan.
– Vi är väldigt glada över att marknadssatsningarna vi har gjort sedan sommaren resulterat i en dubblering av omsättningen. Vi slutspurtade verkligen under hösten och under årets sista månader omsatte vi nära 4 miljoner samt fick till årets finala All Time High i november, berättar Peter Lenerius, VD på Elly Pistol.
Under sommaren gjorde Elly Pistol sina första större influencersamarbeten, som följdes av design-collabs och kulminerade med Fight Fighters with Flowers-kollektionen i samarbete med Non Violence. Kollektionen frontades av Roshi Hoss, Dotter och Renaida och del av vinsten gick till Non Violence arbete och projekt i att utbilda om hur konflikter ska lösas utan våld. Satsningen fortsätter med ytterligare ett drop i början av 2021.
– “Fashion with a purpose” känns mer i ropet än någonsin. Vi hyllar kvinnor världen över och vill att alla ska kunna vara sig själva, våga synas och våga ta plats. Elly Pistol är kaxigt och högljutt, men har också en mjuk och reflekterande insida. För oss handlar det om mer än att bara sälja coola kläder, det handlar om att genom kläderna sprida viktiga budskap och det om något behövs i modevärlden, avslutar Catharina Schröder, Styrelseordförande Elly Pistol.