Trots ett turbulent år så har gymleverantören Gymleco ökat i omsättning.
Deras e-handel som startades i början av året var ett första steg att nå ut till ett nytt segment och nu tar de nästa steg när de öppnar en pop-up butik under hela oktober i Westfield Mall of Scandinavia.
“Vårt mål med denna satsning är att skapa ett utrymme där vi kan möta våra existerande och potentiella kunder och samarbetspartners då många mässor och liknande event ställts in i år”, säger Linda Sotkasiira Marknadsansvarig på Gymleco.
Pop-up butiken kommer fungera både som en butik för mindre träningsutrustning samt ett showroom för deras gymmaskiner.
“Vi vill få in människor så att de kan se och röra vår utrustning i verkligheten. Då blir kvaliteten och den kompakta, stilrena och ergonomiska designen som kännetecknar Gymleco mycket tydligare”, säger Linda
Gymleco kommer även kombinera butiken med sin oktoberkampanj för att stödja Bröstcancerförbundet.
“Vi ser detta som en chans att bidra till något större. Med hjälp av butiken kan vi nå ut till fler folk och därför hjälpa mer.”