Vägen framåt för influencers
Att influencers är den rätta vägen för att marknadsföra sina produkter är inget nytt.
Det är så nära du kan komma dina konsumenter om du är ett varumärke som vill få ut dina produkter och tjänster genom att vara effektiv i markndasföring.
Med över halva jordens befolkning som använder sig av sociala medier, så talar det för att du som varumärkte bör använda dig av influencer marketing i jämförelse med att du använder dig av exempelvis utomhusreklam.
Nu har TikTok börjat bli mer aktuellt för influencers som har både den kreativa höjden och intresset för att använda sig av rörligt material. Det sprudlar med fantasi och underlag för att allt deras content ska bli precis så som dem vill. Det är lite av sociala mediernas tv-reklam. Snabbt, informativt och underhållande. Precis det som dagens konsumenter behöver.
Det är omöjligt att veta vart alla influencers håller till utan att ha en bred kunskap om det. Speciellt när det är ett sånt nytt verktyg. Du kan dra klassikern och gå via Google för att ta fram Sveriges kända TikTokare, men det handlar mer om att vara i det. Det finns genombrott, rutinerade eller tillochmed uttjatade.
Marknaden är stor, segmenten är breda och det finns något för alla: från matkreatörer till naturfotografer.
Allt fler ansluter sig till Society icon
Society icons app har gjort det möjligt för TikTokare att kunna registrera sitt TikTok konto för att kunna få tillgång till de kampanjer som är TikTok-relaterade och det finns redan över hundratals registrerade konton. Och det blir fler ju mer dagarna går.
Fördelen är att allt fler varumärken börjar skapa sina egna konton på plattformen och fler influensers hittar dem. Precis som att en influenser är sitt egna varumärke som ett varumärke är så finner de varandra på plattformen.
Så är du ett företag eller varumärke som är nyfiken på hur du kan utveckla din marknadsföring inom TikTok så finns det stora chanser att du hittar de små guldkornen som kan hjälpa ditt varumärke att växa på plattformen.
Lika barn, leka bäst.