Hos Börjes Tingsryd finns ett av Skandinaviens största utbud av produkter inom rid- och hästsport.
Nu lanserar bolaget en helt ny webshop, baserad på Vendre.
Börjes Hästsport startades i slutet av 70-talet, och redan under 90-talet inleddes försäljningen av hästsportartiklar via webben.
Mycket har hänt sedan dess och nyligen lanserade Börjes en helt ny webshop på Vendres plattform med fullt stöd för både B2B- och B2C-försäljning.
– Tack vare bytet av e-handelsplattform, samt integrationen till affärssystemet Microsoft Business Central, har vi fått mer automatiserade processer med bättre flöden för försäljning både på webben och i butik, säger Anna Rungegård som är VD på Börjes Tingsryd.
Börjes har, utöver e-handeln, fyra hästsportvaruhus som är mycket uppskattade av kunderna. För att skapa en bra kundupplevelse är det viktigt att fokusera på omnikanaler, med ett tydligt samspel mellan e-handel och varuhus.
– Vi skapade detta bland annat genom att erbjuda samma betallösningar i e-handeln och varuhusen, med integration till Ecster Pay. På webben uppdateras även lager för butikerna kontinuerligt så att kunderna enkelt kan se butikernas lagerstatus, berättar Anna.
Ett modernt lyft, men samma personliga känsla
I den nya e-handeln erbjuds även Börjes kunder att hämta sina beställningar i närmsta varuhus. Även detta var ett aktivt val i linje med omnikanalstrategin. Börjes vill kunna erbjuda sina kunder samma höga servicenivå, oavsett om de handlar digitalt eller i varuhuset.
– Bytet till Vendre har möjliggjort en stor frihet kring innehållet på sidan. Vi kan nu enkelt jobba med produktinformation och banners på sidan med hjälp av Vendre PIM och drag och släpp. Det ger en stor frihet i designarbetet och vi kan linjera kampanjer på webben med aktiviteter i butikerna ännu bättre, säger Sofie Hegborn som är marknads- och kommunikationschef på Börjes.