DeliveryHub som bytt namn till nShift Ship ansluter sig till nya nShift Track för att tillhandahålla kapacitet i storföretagsklass för leveranshantering och post-purchase-spårning
nShift, global ledare inom programvara för hantering av paketleveranser, presenterar idag betydande förbättringar i sitt erbjudande till handlare och webbutiker.
Företaget har lanserat sin nya produkt nShift Track, samt bytt namn på plattformen DeliveryHub till nShift Ship.
De kommer att underlätta för lager, webbutiker och handlare att ta kontroll över sin leveranshantering. Båda kommer att bidra till strategisk tillväxt genom att förbättra kundupplevelsen och öka intäkterna.
nShift Ship är ett leveranshanteringssystem i storföretagsklass som kommer att förbättra effektiviteten, öka intäkterna och hjälpa kunderna att lösa svåra utmaningar i samband med leveranshantering. Det ger tillgång till över tusen transportörer som kan bokas direkt från systemet, erbjuder grundläggande spårningsfunktioner och gör det möjligt att skriva ut etiketter i stora volymer.
nShift Track är en lösning för post-purchase-spårning som hjälper till att förbättra kundlojaliteten. Den håller kunderna uppdaterade om hur det går med leveransen och ger handlarna nya möjligheter att marknadsföra sig. Kundens gränssnitt kan anpassas till handlarens eller webbutikens eget varumärke. Leveransuppdateringar kan skickas via mobilen eller de sociala kanaler som är relevanta för kunderna.
Lars Pedersen, CEO på nShift, säger: ”Leveransupplevelsen är en viktig del av kundupplevelsen hos alla handlare. Efter ett par bristfälliga leveranser väljer kunderna att spendera sina pengar någon annanstans. När det gäller leveranser måste handlare och webbutiker erbjuda en helhetsupplevelse som bygger upp lojalitet hos kunderna och får dem att komma tillbaka för fler köp. Inga utmaningar i fråga om etikettutskrift eller transportörernas arbete får hindra detta.”
”Med våra nya lösningar kan handlare och webbutiker öka effektiviteten och leverera även när efterfrågan stiger. De kan kommunicera bättre med sina kunder under hela processen och förmedla nya budskap i marknadsföringssyfte just när kunderna är som mest engagerade i varumärket.”
nShift Ship och nShift Track ingår i en serie lösningar i storföretagsklass som gör det möjligt för handlare och webbutiker att skapa en helhetsupplevelse för leveranser:
- Checkout – en lösning som är helt integrerad med webbutiker för att kunna erbjuda ett utbud av olika leveransalternativ.
- Ship – programvara för leveranshantering i storföretagsklass som erbjuder lösningar på komplexa utmaningar när det gäller etikettutskrift och transportbokning.
- Track – en banbrytande kundupplevelse som bygger lojalitet med konsumenterna.
- Returns – en kundvänlig lösning för omvänd logistik som hjälper till att omvandla 30 % av returerna till byten genom att förenkla processen för kunderna.