Elon och Briqpay har inlett ett strategiskt samarbete för att effektivisera betalflödet för Elons nya digitala satsning: E-handel för företagskunder.
– Vi får dagligen in förfrågningar från företagskunder att själva kunna genomföra sina inköp genom e-handeln.
I samband med vår sammanslagning med Electra erbjuder vi allt från vitvaror till elektronik och är nu extra glada att kunna göra det till små såväl som stora företagskunder direkt genom webshoppen, säger Jessica Söderlindh, försäljningschef på Elon Business.
Initalt öppnas möjligheten för köp för alla företagskunder, för att inom kort även inkludera möjligheten för Elons avtalskunder att genomföra sina inköp direkt via e-handeln.
– Att välja Briqpay som partner för nykundsregistrering och betalflöde föll sig väldigt naturligt för oss, vi delar vision om flexibilitet och skalbarhet. Att kunna bedriva vår företagsförsäljning på det sätt som passar oss och samtidigt erbjuda våra företagskunder den bästa möjliga köpresan, säger Jessica Söderlindh.
– Elon har en tydlig bild av vart de ska ta sin digitala B2B försäljning, vilket är otroligt inspirerande. Tillsammans skapar vi en köpupplevelse anpassad efter Elons önskemål och behov, där kunden och användarvänlighet ligger i fokus, säger Sara Johansson, Briqpay.