Skapar en ny TV-era med 10 års garanti på Andersson-TV
Hem DETALJHANDEL Skapar en ny TV-era med 10 års garanti på Andersson-TV

Skapar en ny TV-era med 10 års garanti på Andersson-TV

Publicerat av: Redaktionen

Svenska konsumenter har enligt svensk konsumentlagstiftning och branschstandard 3 års reklamationsrätt när de köper en ny TV.

Konsumenter som väljer en TV från märket Andersson får nu hela 10 års garanti på sin TV, vilket är marknadens längsta garanti och en förlängning med 8 år jämfört med Anderssons tidigare garantitid.

– Vi är väldigt glada över att nu kunna erbjuda våra kunder marknadens längsta garantitid för TV, säger Pia Törnström, Private Label Manager på NetOnNet och ansvarig för varumärket Andersson.

Enligt gällande konsumentlagstiftning har svenska konsumenter 3 års reklamationsrätt när de köper bland annat TV. Nu erbjuds den som väljer en TV från märket Andersson hela 10 års garantitid, oavsett modell. Andersson är ett av NetOnNets egna varumärken.

– Vi har ett välutvecklat kvalitetsarbete där vi hela tiden arbetar hårt för att öka kvaliteten på våra produkter. Vår data visar det som även våra kunder bekräftar; en TV från Andersson är en väldigt bra TV, av hög kvalitet och med många nöjda kunder. Vi manifesterar nu det genom att erbjuda kunderna marknadens längsta garantitid för TV. En garanti som i praktiken för de allra flesta innebär att du har en garanti under TV:ns hela livslängd, säger Pia Törnström, Private Label Manager på NetOnNet och ansvarig för varumärket Andersson.

Skapar en ny TV-era med 10 års garanti på Andersson-TV

Pia Törnström, Private Label Manager på NetOnNet och ansvarig för varumärket Andersson

Garantin täcker defekter och felaktiga delar orsakade av fel i material eller tillverkning, som till exempel funktionsfel i panelen. Här ingår även 100% pixelfelsgaranti. Garantin gäller 10 år från inköpsdatumet vid köp gjorda från och med 16 november 2023, och riktar sig till de som använder TV i hemmamiljö.

Pia Törnström berättar att trenden att kunder väljer företagens egna varumärken, eller så kallade private labels, är stark – i synnerhet i tider när människors plånbok är tydligt påverkad av det allmänna ekonomiska läget.

– Våra egna varumärken är produkter av hög kvalitet till ett lägre pris. Vår handelsrapport som vi presenterade för några veckor sedan visar att trots att 8 av 10 svenskar upplever att deras köpkraft är negativt påverkad vill 6 av 10 fortsätta handla. Det vanligaste sättet är att leta efter mer prisvärda alternativ. Då blir kedjornas egna varumärken, som erbjuder prisvärda produkter av god kvalitet och ett starkt alternativ till de mer etablerade varumärkena – och här är NetOnNet väldigt starka.

Under varumärket Andersson erbjuder NetOnNet ett antal olika produkter inom kategorier som TV, surfplattor, dammsugare, köksmaskiner, hörlurar och powerbanks.

TV-apparater av märket Andersson säljs hos NetOnNet, Komplett och Webhallen.

Relaterade Artiklar